آجیل خوری برنجی قلمزنی

در تهران ، تهران
    قیمتتماس بگیرید
    پدیدآورندهدیبا
    استانتهران
    شهرتهران
    خیابان.

آجیل خوری
برنجی
قلمزنی
دست ساز
گل و مرغ
ارتفاع 22 سانتیمتر
قطر 22 سانتیمتر

اجرا و کار قلمزنی به شیوه های متعدد و به سلیقه هنرمند انجام می شود. این شیوه ها عبارت اند از:

ریزه کاری: ریزه کاری که به ریزه قلم و زمینه پُر نیز معروف است، روشی است که سطح اشیا یا بوم فلزی را با اجرای نقوش و طرح های ریز و ظریف قلمزنی می پوشانند و با ایجاد بافت در زمینه بوم، طرح اصلی را آشکار می سازند و زمینة کار را از طرح متمایزا می کنند.
برجسته کاری: در این روش اثر با کار روی هر دو طرف بوم فلزی خلق می شود. در این شیوه دو یا سه مرحله قیرگیری انجام میشود و پس از اجرای اولیه نقوش بر روی کار ، قیر پشت کار را برداشته و روی کار می ریزند و بعد سطوح مورد نظر را از پشت با ضربات قلم گود می کنند تا از رو برجسته شود و در نهایت با قیرگیری مجدد ساخت و ساز و مراحل تکمیلی طرح را اجرا می کنند. این شیوه دربارة اشیایی قابل اجراست که امکان ضربه زدن از هر دو جهت وجود دارد. از این شیوه در بوم های مسطح بیش تر استفاده می شود.
تکنیک عکسی: در این سبک با ایجاد سایه و روشن در زمینه بوم موضوع طرح را مشخص می کنند اما زمینه را کاملاً پر نمی کنند.
تکنیک منبت: در این شیوه روی سطح فلز بین موضوع و زمینه حدود دو سانتی متر اختلاف ایجاد می کنند و آن را به صورت نیم برجسته به اجرا در می آورند و به سبک ریزه کاری تزیین می کنند.
تکنیک مشبک: در این روش پس از انتقال طرح به وسیله قلم نیم بر، طرح را ثابت می کنند. بعد به کمک قلم تیزبر بوم فلزی را برش می دهند و طرح را از زمینه جدا می سازند. و کار را مشبک می کنند، البته گاهی هم در کارهای مسطح با جدا کردن اثر از قیر و تمیز کردن آن، قسمت هایی از طرح را با اره مویی برش زده و خارج می کنند.
تکنیک کاملا برجسته: این روش که در سالهای اخیر متداول شده نمونه ای از تکنیک نیم برجسته است که در آن نقوش آنقدر برجسته می شوند که حالت مجسمه و سه بعدی می گیرند و تنها از قسمت های محدودی به سطوح زیرین یا همان بدنه اصلی اثر متصل هستند.

پیام سامانه نگارخانه:
سامانه نگارخانه هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
آثار هنری صنایع دستی 1
صنایع دستی 2

موارد بیشتر