رومیزی ترمه

در یزد ، یزد
    قیمت253,000 تومان
    پدیدآورندهترمه حسینی یزد
    استانیزد
    شهریزد
    خیابانامامشهر، انتهای بلوار کارگر، خ. شهید حسین کیا، ک. توحید

رومیزی مربع ترمه طرح امپراطور
کد 1005

تعداد رنگ هشت
رنگ زمینه خشتی
ابعاد تقریبی 100*100 سانتیمتر
دوخت
جنس الیاف ابریشم (ویسکوز)
جنس آستر ساتن تافته درجه یک
نوع دوردوزی مغزی دوزی

پارچه ترمه در ایران از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است. در زمان های قدیم ترمه مانند فرش با دست بافته می شد ولی امروزه به صورت نیمه صنعتی بافته می شود و ترمه ایران در کل جهان معروف است که در شهر یزد بافته می شود به صورتی که هر ترمه شناسنامه دارد که اغلب روی خود پارچه اسم کارخانه بافنده و سال بافت آن نقش می شود.
ایرانیان از قدیم ترمه را برای سنت ها و مراسم خیلی مهم استفاده می کرده اند، مثلاً در شهر اصفهان مهریه هر عروس حداقل یک شال ترمه است و در خانه های قدیمی و سنتی پارچه های ترمه خیلی اصیل و قدیمی یافت می شود. به طور خلاصه ایرانیان برای پارچه ترمه ارزش خاصی قایل هستند و امروزه در سراسر جهان، ترمه ایران شناخته شده است و بیشترین طرفداران پارچه ترمه، اروپاییان هستند.
طرح امپراطور ترمه حسینی یزد
این رومیزی نمونه بارز یک طراحی مدرن است که با نمادهای سنتی تلفیق شده و تضاد فوق العاده ای را در خود جای داده است. این طرح با الهام گیری از فرشهای خشتی قدیم بافته شده که مشابهت زیادی با نظام هندسی و ساختار معماری باغ دارد. همانگونه که از شکل و شمایل این طرح پیداست، فضای متن به مربع های کوچکی تقسیم شده که درون هر کدام از مربع ها نمونه کوچک شده‌ای از دیگر طرح‌های ترمه ایرانی است و با نماد های بته برگی، جقه ای، مادر بچه، قهر و آشتی، کشمیری و… آراسته شده است. لازم به ذکر است که فضای بین خشت های مربعی همچون کرت‌بند‌ی‌ های باغ است و تحت نظام ساختاری باغ درون هر کدام از کرت‌ ها، درختان و گل‌هایی با تنوع فراوان کاشته می‌شود. در حاشیه طرح نیز قابهای چلیپایی و بته جقه ای قرار گرفته و کادری زیبا و دلپذیر ایجاد کرده است. این نوع طرح بندی (خشتی) امکان تنوع رنگی بسیار زیادی را ایجاد می کند. این ترمه با 8 رنگ متفاوت در ترکیب بندی خشت ها و نقوش، یک هارمونی بی نظیر در نقش و رنگ ایجاد نموده است.
واژه امپراطور اشاره به وجود تنوع فرهنگی و سلایق در امپراطوری قدیم ایران و به رسمیت شناختن همه فرهنگ ها و عقاید در یک مجموعه واحد است. مجموعه خشت ها در این طرح به زندگی مسالمت آمیز همراه با احترام در یک امپراطوری بزرگ اشاره دارد.
موارد استفاده
رومیزی، رو اپنی، قاب و سایر تزیینات
اگر به هنرهای سنتی ایرانی علاقه دارید یا به دنبال هدیه‌ای نفیس برای یکی از عزیزان‌تان هستید یا حتی میزی ساده در خانه دارید و د‌ل‌تان می‌خواهد تنوعی چشمگیر در دکوراسیون منزل‌تان ایجاد کنید، یک رومیزی ترمه می‌تواند شما را در این راه یاری رساند.

پیام سامانه نگارخانه:
سامانه نگارخانه هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
آثار هنری صنایع دستی 1
صنایع دستی 2

موارد بیشتر