کارگاه ساخت تار و چنگ عباسی

در تهران ، پردیس
    استانتهران
    شهرپردیس
    خیابانجاجرود ، منطقه صنعتی کمرد کوچه مهستان پلاک ۲۱

کارگاه ساخت تار و چنگ عباسی

عبدالله عباسی متولد 1341 گلپایگان

دوران کودکی ام را در کارگاه نجاری پدرم به فراگیری فنون نجاری گذراندم . سال 57 یعنی وقتی که 16 ساله بودم برای اولین بار از روی یک عکس ویولنی با تخته سه لایه ساختم و مدتی با همان ویولن نزد مرحوم استاد اسدالله ملک مشق ویولن کردم . در همان زمان هر از گاهی سنتور و مضراب سنتور می ساختم .
در سال 64 برای فراگیری ویولن نزد آقای مطلب بختیاری رفتم که سه تار را برای اولین بار نزد ایشان دیدم و علاقمند به ساختن سه تار شدم . آقای بختیاری علی رغم روشندل بودنشان مرا راهنمایی های فراوانی فرمودند .
مدت زیادی از ساختن سه تار نمیگذشت که تار را هم برای اولین بار از روی یک عکس ساختم و ساختن تار سبب شد که با استاد زیدالله طلوعی آشنا شوم . با کسب اجازه از ایشان از روی تار یحیی ای که داشتند الگو برداشتم و تار بعدی را با استفاده از این الگو ساختم که مورد استقبال استاد طلوعی و دیگران قرار گرفت ، در حین ساز سازی مدت یک سال و نیم هم به فراگیری تار نزد ایشان پرداختم .
در سال 69 با استاد هوشنگ ظریف آشنا شدم که از آن زمان به بعدفراگیری تار را نزد ایشان ادامه دادم و ایشان همیشه مرا مورد لطف خود و محبت پدرانه خود قرار میدادند و راهنمایی میفرمودند . متاسفانه از سال 73 به دلیل بریدن انگشتان دست چپ خود در حین کار ، کمتر به نواختن تار پرداختم و ساختن آن را تا به امروز ادامه دادم .

پیام سامانه نگارخانه:
سامانه نگارخانه هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
آثار هنری صنایع دستی 1
صنایع دستی 2

موارد بیشتر