گردنبند دخترانه دست ساز با سنگ فیروزه

در اصفهان ، اصفهان
    قیمت554,000 تومان
    پدیدآورندهاستاد ساعی
    استاناصفهان
    شهراصفهان
    خیابانخیابان جامی غربی - بن بست 16 - پلاک 230

گردنبند دخترانه دست ساز با سنگ فیروزه

نوع سنگ سنگ طبیعی فیروزه نیشابور
ابعاد ابعاد پلاک : 3.5×5 سانتیمتر | طول زنجیر : 40 سانتیمتر
وزن وزن پلاک با سنگ :6.5 گرم
جنس جنس پلاک قلمزنی : برنج | جنس زنجیر : استیل ضدحساسیت با آبکاری طلا
سایر ویژگیها ضد حساسیت – مناسب برای خانمها

هنر قلمزنی :

قلم‌زنی عبارت است از تزیین و کندن نقوش بر روی اشیای فلزی به ویژه مس، طلا، نقره، برنج و یا به عبارت دیگر ایجاد خطوط و نقوش به وسیله قلم با ضربه چکش و بر روی اجسام فلزی.

قلم‌زنی یکی از رشته‌های هنرهای سنتی ایران است که در دسته‌بندی، در رده هنرهای صناعی و در گروه فلزکاری قرار دارد.

امروزه برای قلم‌زنی نخست داخل یا زیر ظرف یا سینی مورد نظر را که معمولاً از جنس نقره یا طلا است از محلول قیر و گچ پر می‌کنند تا سروصدای قلم کمتر به گوش برسد و همچنین مانع از سوراخ شدن ظرف در حین کار شود. سپس نقش مورد نظر را روی ظرف رسم کرده و قلم مناسب را انتخاب کرده و روی سطح ظرف قرار می‌دهند و با چکش بر انتهای قلم می‌کوبند تا شیارها و نقش‌ها با تغییر شدت ضربه روی ظرف ایجاد شوند.
قلم‌های این هنر متنوع هستند و نام‌های خاص خود را دارند مانند قلم سایه و قلم نیم‌بر. پس از ایجاد نقش‌ها، قیر را جدا می‌کنند و روی شیارها گرده زغال می‌ریزند و روی ظرف را با روغن جلای سیاه می‌پوشانند. به این ترتیب نقش‌های قلم‌زده شده به شکل خط‌هایی تیره و مشخص دیده می‌شود.

.

تاریخچه سنگ درمانی

درجهان هستی بیشتر از هزاران نوع سنگ موجوداست که تقریبا ۵۰مدل ار آنها دارای ارزش مادی ومعنوی میباشند و از آنها در جواهرسازی استفاده میگردد.

سنگ درمانی که از دیرباز در زمره درمانهای طبیعی بوده، امروزه تحت نام (Gem Therapy) به عنوان یکی از رشته های طب مکمل معرفی و طبقه بندی می شود.

استفاده از خواص درمانی سنگهای نیمه قیمتی و گوهرها بر خلاف استقبال گسترده مردم جهان طی سالهای اخیر، موضوع جدیدی نیست، بلکه هزاران سال قدمت دارد. شواهد کاربرد سنگهای طبیعی برای درمان بیماریهای مختلف در قدیمی ترین تمدنهای بشری به چشم می خورد. بر اساس این شواهد، در طول تاریخ از سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی برای مقاصد درمانی، محافظت افراد در برابر بلایای طبیعی و تاثیرات نامطلوب محیطی استفاده می شده است. قدیمی ترین گزارشها در مورد خواص درمانی گوهرها به هزاره ۴ پیش از میلاد باز می گردد.

چنین به نظر می رسد که کتیبه های سومری و متون علوم ودایی مربوط به هند باستان، کهن ترین آثار بر جای مانده از این دانش قدیمی می باشند. در طب سنتی هند (آیورادا)، دستورات دقیقی در مورد تهیه پودر، خمیر و الگریز با سنگهای شفا بخش وجود دارد. متون و دستورات این طب تا به امروز حفظ شده و توسط پزشکان آن در سراسر دنیا و بخصوص در آمریکا، اروپا و هند بکار گرفته می شود.

پیام سامانه نگارخانه:
سامانه نگارخانه هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
آثار هنری صنایع دستی 1
صنایع دستی 2

موارد بیشتر