تابلوی قلمزنی مشبک گل و مرغ با قاب خاتم صلیبی

در اصفهان ، اصفهان
    قیمت1,690,000 تومان
    پدیدآورندهاستاد طاووسی
    استاناصفهان
    شهراصفهان
    خیابانخیابان جامی غربی - بن بست 16 - پلاک 230

تابلوی قلمزنی مشبک گل و مرغ با قاب خاتم صلیبی

ابعاد 122× 72 سانتیمتر (ابعاد داخلی قاب : 100×50 سانتیمتر)
نوع نقش گل و مرغ
وزن 9500 گرم
جنس پلاک قلمزنی مسی و قاب چوبی خاتم کاری ممتاز صلیبی
جنس خاتم فلز برنج،استخوان شتر ، چوب رنگی
دارای حلقه آویز به همراه شیشه و تخته پشت قاب

برای علاقمندان به هنرهای ایرانی قرار دادن یک تابلوی زیبای قلم‌زنی‌شده به عنوان تزیین روی دیوار انتخاب مناسبی به نظرمی‌رسد.

قلمزنی دستی و زیبای نقوش گل و مرغ و صورت بر روی مس، آنرا به گزینه ای ایده آل و چشم نواز برای افزودن به دکوراسیون و چیدمان منزل و محل کار تبدیل کرده است.
برای جلوه ی بیشتر این اثر هنری ،فضای اطراف پلاک پارچه ی جیر مشکی رنگ قرار داده است.

هنر قلمزنی :
شیوه‌ی کار در هنر قلمزنی به این صورت است که ابتدا هنرمند قلمزن طرحی را که باید اجرا شود را با مداد روی سطح فلز ترسیم می‌کند. در مرحله‌ی بعد داخل یا بیرون کار را با قیر مذاب پر می‌کنند و بعد از اینکه قیر سفت شد، با استفاده از چکش و قلم‌، شروع به اجرای طرح می‌کنند. ریختن قیر به منظور کج نشدن ظرف یا شکستگی آن بر اثر ضربات چکش و قلم انجام می‌شود. قلم‌ها انواع گوناگون دارند و بر اساس طرح و نحوه‌ی کار به شکل‌های مختلف ساخته می‌شوند. هنرمندان چیره‌دست معمولا قلم‌های‌ مورد استفاده‌شان را بر اساس نوع نیازی که دارند، خودشان می‌سازند. ظروف یا صفحه‌‎های مسطح مسی یا برنجی رایج‌ترین زمینه‌ها برای اجرای هنر قلمزنی هستند و گاهی با لعابی از نقره یا قلع پوشانده می‌شوند.

مراحل ساخت خاتم:
برای ساخت خاتم ابتدا نوارهای مثلثی شکل و بلند برنج به طول تقریبا 30 سانتیمتر در کنار هم چسبانده می شوند و پس از آن به صورت 10سانت، 10سانت بریده می شوند سپس در زیر فشار دستگاه پرس سنگین از چهار طرف نوارها تقریبا می توان گفت در دل هم قرار می گیرند و پس از آن هم خاتم به دست آمده را که حدود 6 سانت طول دارد با استفاده از اره مخصوصی به صورت نوارهای باریک برش داده می شود که نتیجه آن یک نوار خاتم باریک می باشد.
پس از آن نوارهای خاتم را بر روی محصول مورد نظر که می تواند چوبی، برنجی، مسی و حتی ورق آهنی باشد می چسبانند و در انتها نیز یک لایه پلی استر بر روی کار پاشیده می شود تا هم خاتم جلا پیدا کند و هم عمر آن افزایش یابد.

پیام سامانه نگارخانه:
سامانه نگارخانه هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
آثار هنری صنایع دستی 1
صنایع دستی 2

موارد بیشتر