اقامتگاه بوم گردی نخل و نرگس کریت

در خراسان جنوبی ، طبس مسینا
    استانخراسان جنوبی
    شهرطبس مسینا
    خیابانبافت قدیم روستای کریت (کیلومتر 13 جاده طبس - بیرجند)

اقامتگاه بوم گردی نخل و نرگس کریت

در گذشته اقامتگاهی به شکل امروزی آن وجود نداشته و به صورت کاروان سرا بوده که در سال 1394 برای بازدید و اقامت گردشگران و توریست ها بازسازی شده است. این اقامتگاه در روستای کریت شهر طبس (استان خراسان جنوبی) واقع شده است . دلیل نام گذاری آن درختان نخل و گل های نرگسی است که در روستای کریت وجود دارند. این اقامتگاه متعلق به 300 سال پیش است که در گذشته ای دور در اطراف آن دو آب انبار وجود داشته که قدمت آن به دوره قاجار وصفویه می رسد. روستای کریت که نام قدیمی آن کری یا کرین بوده معماری زیبایی دارد و در جنوب شهر طبس قرار گرفته است، در گذشته به طبس، طبسین گفته می شده که منظور از آن شهر طبس و روستای کرین بوده است.

بعد از زلزله سال 57 خانه های این روستا ویران شدند و خانه های بومی جدیدی در قسمت شمالی روستا ساخته شد که به هدف مناسبی برای توریست گرد های داخلی و خارجی تبدیل شده است. رستوران این اقامتگاه انواع غذاهای سنتی و امروزی را برای رفاه گردشگران فراهم می آورد، این رستوران در کنار دریاچه نمک و پارک حفاظت شده کریت واقع شده که فضایی دلچسب و زیبایی را برای توریست ها به ارمغان می آورد. این اقامتگاه دارای 11 اتاق است که دور تا دور حیاط واقع شده اند و همچنین آشپزخانه این اقامتگاه در مرکز قرار گرفته و دارای سرویس بهداشتی (فرنگی و ایرانی) می باشد. طبق اطلاعات سایت دالاهو فاصله این اقامتگاه از راه آهن طبس 27 کیلومتر، از فرودگاه طبس 34 کیلومتر ، از پارک گلشن طبس 20 کیلومتر، از آبشار ازمیغان 65 کیلومترو از چشمه مرتضی علی 50 کیلومتر می باشد.

از جاذبه های توریست گردی و طبیعت گردی اقامتگاه بوم گردی نخل و نرگس می توان به موارد زیر اشاره کرد

آب انبارها از جاذبه های طبیعت گردی و توریستی این منطقه می توان به آب انبار های این روستا اشاره کرد که یکی در قسمت بالای روستا و دیگری در وسط روستا واقع شده و قدمت بیشتری هم دارد، معماری این اب انبار به صورت مخروطی و هشت ضلعی می باشد که دارای دو دهانه یکی در غرب و دیگری در شرق آن است.

حمام روستا دیگر جاذبه گردشگری آن حمام روستاست که درصد زیادی از بنای آن سالم مانده است. مسجد مسجد قدیمی هم از جاذبه های گردشگری روستا ست که رو به روی قبرستان روستا واقع شده شده است.

کاه شور کاه شور خانه ای قدیمی است که آب روستا از وسط آن عبور می کرده و دامداران کاه مورد نیاز دام های خود را در آن می ریختند تا خاک آن گرفته شود.

قبرهای سپردنی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این روستا قبرهای سپردنی آن است که این قبر ها به جای اینکه در زیر زمین حفر شوند روی زمین قرار می گیرند به این صورت که یک اتاقک روی جسد تعبیه می شد. ضمنا در این روستا امکان دسترسی به اینترنت نیز وجود دارد.

پیام سامانه نگارخانه:
سامانه نگارخانه هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
آثار هنری صنایع دستی 1
صنایع دستی 2

موارد بیشتر