اقامتگاه سنتی ددمان

در زنجان ، زنجان
    استانزنجان
    شهرزنجان
    خیابانميدان انقلاب ، خيابان سعدي جنوبي، کوچه چمني، بن بست سوم

اقامتگاه سنتی ددمان
هتل سنتی دَدَمان در محله میدان انقلاب در یکی از قدیمی ترین و مرکزی ترین نقاط زنجان واقع شده است. این هتل زیبا تنها هتل سنتی استان زنجان می باشد و بنای این هتل قدمتی بیش از 200 سال دارد که در گذشته های دور به عنوان کاروانسرای مسافران بین جاده ای استفاده می شده است.

هتل سنتی دَدَمان با ظرفیت پذیرش 30 گردشگر در سال 1397 بعد از ترمیم و بازسازی احیا گردید و شروع به فعالت خود کرد. این هتل تاریخی بعد از بازسازی دارای چشم اندازی زیبا و منحصر بفرد با حوض آب زیبایی که در میانه حیاط درونی این عمارت تاریخی قرار گرفته است، چشم نوازی می کند و محیطی آرام و لذت بخش را برای گردشگران و مهمانان خود فراهم می کند.

این هتل سنتی دارای 11 اتاق است که به صورت کاملا سنتی در دو طبقه طراحی و ساخته شده است و نکته جالب توجه اینکه هر اتاق این مجموعه معرف یکی از جاذبه های گردشگری و ابنیه ی تاریخی این دیار خوش آب و هوا می باشد. این اتاقها 2 تخته، 3 تخته و 4 تخته هستند و از سیستم گرمایش از کف ، سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی و حمام بهره مند میباشند. پرسنل مسلط به انگلیسی، راهنمای تور، پارکینگ و اینترنت از سایر خدمات هتل سنتی ددمان هستند که برای رفاه و آسایش بیشتر مسافران فراهم شده است.

گردشگران و مهمانانی که اقامت در این اقامتگاه را انتخاب می کنند می توانند از مراکز تفریحی و تاریخی نزدیک این هتل از جمله بازار سرپوشیده، رختشوی‌خانه و موزه مردان نمکی دیدن کنند.

اقامت برای کودکان زیر 6 سال رایگان میباشد.
همچنین از دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی استان زنجان و نزدیک به این هتل می توان به اماکن زیر اشاره کرد:

بازار زنجان
این بازار که لقب طولانی‌ترین بازار ایران را به خود گرفته است، ساختش از دوره اقامحمد خان قاجار شروع شده و در زمان در زمان فتحعلی شاه به پایان رسیده است. این بازار دارای راسته های مختلفی است از جمله راسته کفاش‌ها، زرگرها، بزازها و سراج‌ها و… . چاقو، ظروف ملیله‌کاری، چاروق، سبزی های کوهی، شیرینی های محلی از جمله سوغات و اجناس پرفروش و معروف این دیار زیبا می باشد. راسته اصلی این بازار قدیمی از خیابان سعدی شروع شده و در خیابان اصغریه به پایان می‌رسد.

رختشوی خانه زنجان
این بنای تاریخی و فوق العاده زیبا، یکی از بناهای کم نظیر زنجان است که تاریخچه ساخت رختشوی خانه زنجان به سال ۱۳۰۷ برمی گردد. این بنا که هم اکنون به عنوان موزه مردم شناسی این شهر معروف است در گذشته سرپناهی برای زنانی که رخت هایشان را در زمستان بیرون از خانه می شستند بوده است. بنای رختشوی خانه زنجان در محله قدیمی عباسقلی خان شهر زنجان، در خیابان سعدی روبروی خیابان ۷ تیر است.

گنبد سلطانیه
یکی از دیدنی ‌ترین بنای زنجان بزرگترین گنبد خشتی دنیا یعنی گنبد سلطانیه است. همچنین بعد از گنبدهای سانتاماریا دلفیوره فلورانس و ایاصوفیه استانبول، این گنبد زیبا سومین گنبد بزرگ دنیا به شمار می رود.

گنبدی عظیم که با کاشی کاری‌های فیروه‌ای‌ و لاجوردی‌اش که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند، در سال‌های ۷۰۲ تا ۷۱۴ به سفارش اولجایتو پادشاه مغول ساخته شد و سپس مقبره خود او نیز شد. گنبد این بنا از گنبدهای دو پوشش بسیار زیبا در دنیا به شمار می‌رود و معروف است که در ساخت گنبد بزرگ شهر فلورانس از گ

پیام سامانه نگارخانه:
سامانه نگارخانه هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
آثار هنری صنایع دستی 1
صنایع دستی 2

موارد بیشتر