اقامتگاه بوم گردی تیاب مکران

در سیستان و بلوچستان ، كنارك
    استانسیستان و بلوچستان
    شهركنارك
    خیابانروستای بندر تنگ

اقامتگاه بوم گردی تیاب مکران
اقامتگاه بوم گردی تیاب مکران با ارائه خدمات سنتی و برگرفته از آداب و رسوم منطقه، در روستای هدف گردشگری بندر تنگ از توابع شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان واقع گردیده است.

درباره اقامتگاه
خانه بومی تیاب مکران دارای 8 اتاق مستطیل شکل سنتی 6 نفره با سرویس کف خواب می باشد که در مجموع ظرفیت پذیرش و اسکان 50 گردشگر را دارد. سقف اتاق ها با حصیر و چوب ساخته شده که در زبان محلی به این خانه ها کپر می گویند. تمامی اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند بنابراین مسافران گرامی می بایست از سرویس بهداشتی مجزا برای خانم ها و آقایان ( 2 توالت ایرانی و 1 توالت فرنگی برای خانم ها و 2 توالت ایرانی و 1 توالت فرنگی برای آقایان ) و 4 حمام داخل محوطه به صورت مشترک استفاده نمایند.

خدمات و امکانات ارائه شده
از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی تیاب مکران برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به پارکینگ غیر مسقف داخل محوطه، راهنمای محلی تورهای گردشگری، نمازخانه، رستوران سنتی، چایخانه و سیستم سرمایشی کولز گازی اشاره کرد. لازم به ذکر است که به دلیل آب و هوای مطبوع منطقه در زمستان، نیازی به استفاده از سیستم گرمایشی نمی باشد. گفتنی است که گردشگران عزیز در صورت تمایل می توانند از انواع غذاهای محلی و سنتی این خانه بومی نظیر برنج ماهی سرخ شده، بریانی ماهی، بریانی مرغ، کراهی مرغ، کراهی گوشت، کباب ماهی، میگو، کباب محلی، استامبلی مرغ و استامبولی ماهی سفارش دهند و میل نمایند. از جمله برنامه های ویژه و خاص این اقامتگاه بوم گردی می توان قایق سواری، تماشای تلاقی کویر و دریا، ماهی گیری، شتر سواری و تماشای ساحل صخره ای و ماسه ای را نام برد.

موقعیت جغرافیایی
روستای نمونه گردشگری بندر تنگ از توابع شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان می باشد که در فاصله 90 کیلومتری جنوب غربی کنارک و 120 کیلومتری چابهار واقع شده است. به دلیل نزدیکی بندر تنگ به دریا و آب و هوای گرم و شرجی در تابستان، بهترین فصل سفر به این منطقه از شهریور تا اردیبهشت ماه می باشد.

جاذبه های گردشگری
از جمله جاذبه های طبیعی و دیدنی این منطقه می توان کوه گل فشان، جنگل انجیر معابد، کشتی سنگی، جنگل حرا، ساحل خرچنگ ها، ساحل صخره ای و ماسه ای، خور طبیعی با 7 کیلومتر طول و ساختمان های قدیمی گمرک را نام برد.

پیام سامانه نگارخانه:
سامانه نگارخانه هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
آثار هنری صنایع دستی 1
صنایع دستی 2

موارد بیشتر